ВЕЖБИ ЗА ДИШЕЊЕ СО ДИЈАФРАГМА

Diaphragmatic-or-Abdominal-Breathing-Exercise

Вежби за дијафрагмално дишење

Дијафрагматското дишење е вид на вежба за дишење што помага во зајакнување на вашата дијафрагма, важен мускул кој ви помага да дишете бидејќи претставува 80% од дишењето. Оваа вежба за дишење понекогаш се нарекува и (дишење на стомак или абдоминално дишење).

Кога дијафрагмата функционира ефикасно во својата улога на примарен мускул на инспирација, вентилацијата е ефикасна, а потрошувачката на кислород во мускулите за вентилација е мала при релаксирано дишење. Кога пациентот значително се потпира на дополнителните мускули на инспирацијата, механичката работа на дишењето (потрошувачка на кислород) се зголемува и ефикасноста на вентилацијата се намалува.

Контролираните техники на дишење, кои го нагласуваат дијафрагматското дишење, се дизајнирани да ја подобрат ефикасноста на вентилацијата, да ја намалат работата на дишењето, да ја зголемат подвижноста на дијафрагмата и да ја подобрат размената на гасови и оксигенацијата.

Цели на дијафрагматското дишење :

  • Да се мобилизираат секретите во белите дробови
  • Да предизвика ефикасно искашлување и да ги отстрани секретите
  • Да има правилна релаксација
  • Да се научи контролата на дишењето
  • Да се спроведе постурална дренажа
  • Да се мобилизираат градниот кош и рамениот појас

Физиолошки ефект :

  • Тоа ви помага да се справите со симптомите на посттрауматско стресно нарушување (ПТСН)
  • Ја подобрува вашата основна стабилност на мускулите
  • Ја подобрува способноста на вашето тело да толерира интензивно вежбање
  • Ги намалува шансите да ги повредите или истрошите мускулите
  • Ја забавува вашата стапка на дишење така што троши помалку енергија
  • Тоа ви помага да се опуштите, намалувајќи ги штетните ефекти на стрес хормонот кортизол врз вашето тело
  • Ја стабилизира работата на срцето
  • Го подобрува респираторниот капацитет
  • Помага да го намалите крвниот притисок

Техники за изведување :

  1. Легнете на грб на рамна површина (или во кревет) со свиткани колена. Можете да користите перница под главата и колената за поддршка, ако така ви е поудобно.
  2. Едната рака ставете ја на горниот дел од градите, а другата на стомакот, веднаш под ребрата.
  3. Дишете полека низ носот, оставајќи го воздухот длабоко, кон долниот дел на стомакот. Раката на градите треба да остане мирна, додека онаа на стомакот треба да се подигне.
  4. Затегнете ги стомачните мускули и оставете ги да одат навнатре додека издишувате низ затегнати усни. Раката на стомакот треба да се спушти во првобитната положба.

Ова може да го практикувате и седејќи на стол, со свиткани колена и опуштени рамена, глава и врат. Вежбајте 5 до 10 минути, неколку пати на ден доколку е можно.

Мерки на претпазливост :

  • Никогаш не дозволувајте пациентот да направи форсирано издишување. Издишувањето треба да биде релаксирано или лесно контролирано. Присилното издишување само ја зголемува турбуленцијата во дишните патишта, со што може да дојде до бронхоспазам и зголемено ограничување на дишните патишта.
  • Не дозволувајте пациентот да направи многу пролонгирано издишување. Ова предизвикува пациентот да дише со следното вдишување. Шемата на дишење на пациентот тогаш станува неправилна и недоволна.
  • Не дозволувајте пациентот да започне вдишување со помошните мускули и горниот дел од градите.
  • Дозволете му на пациентот да изврши длабоко дишење само за три или четири вдишувања и издишувања истовремено за да се избегне хипервентилација.

Индикации :

  • Пост-оперативна болка
  • Белодробна болест (примарна или секундарна)
  • Опструкција на дишните патишта (ХОББ)
  • Ателектаза
  • Ограничување на дишењето поради мускулно-скелетни абнормалности или дебелина
  • Дефицит на централниот нервен систем
  • Невролошки пациент со мускулна слабост
  • Хируршка процедура како што се торакални или абдоминални операции
Avatar

lepaphysio93

Автор Од:  март 11, 2020